arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل:

 آن‌هایی که ادعا می‌کنند همکاری اعراب در سرنگونی پهپاد‌های ایرانی، شاهدی بر پدید آمدن یک سیستم دفاع هوایی موشکی اعراب و اسرائیل است، خیالباف هستند / اردن به هیچ یک از این کشور‌ها اجازه نقض حاکمیت یا حریم هوایی خود را نخواهد داد / ما نیازی نمی‌بینیم که به کسانی که برای شیطان سازی و قربانی کردن اردن عجله دارند، پاسخ دهیم

اصر بن ناصر تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در رشته توییتی نوشت: این بحث که اردن با رهگیری پهپادهای ایرانی بر فراز حریم هوایی خود به اسرائیل کمک کرد، روایتی است که توسط بسیاری در غرب ترویج می‌شود و بدخواهان اردن آن را به عنوان واقعیت پذیرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل  در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ ناصر بن ناصر تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در رشته توییتی نوشت: این بحث که اردن با رهگیری پهپادهای ایرانی بر فراز حریم هوایی خود به اسرائیل کمک کرد، روایتی است که توسط بسیاری در غرب ترویج می‌شود و بدخواهان اردن آن را به عنوان واقعیت پذیرفته‌اند.
 
 اسرائیل از هفته گذشته به شدت جی پی اس ها را مختل می کند تا از توانایی پهپادها در جهت یابی و رسیدن به اهداف خود در اسرائیل بکاهد.  همه کاربران برنامه های مبتنی بر GPS در اردن نیز می توانند این را تأیید کنند.  کاربران اوبر به دلیل اینکه آدرس شان روی نقشه، در بیروت یا قاهره ظاهر می شود، برای تاکسی گرفتن مشکل دارند.
 
 اردن به میدان نبرد اسرائیل و ایران تبدیل نخواهد شد و به هیچ یک از این کشورها اجازه نقض حاکمیت یا حریم هوایی خود را نخواهد داد.  هر کشوری حق دارد از این طریق از حریم هوایی و حاکمیت خود محافظت کند.
 
 سازمان هواپیمایی کشوری اردن علناً اعلام کرد که حریم هوایی اردن حدود ساعت 9 شب به وقت محلی به روی ترافیک هوایی ورودی و خروجی بسته خواهد شد. حملات ایران هم نیمه شب آغاز شد.  این حمله غافلگیرکننده بود.
 
 آنهایی که در غرب ادعا می کنند همکاری اعراب در سرنگونی پهپادهای ایرانی، شاهدی بر پدید آمدن یک سیستم دفاع هوایی موشکی اعراب و اسرائیل یا یک جبهه مشترک اعراب و اسرائیل علیه ایران است یا خیالباف هستند یا بدتر از آن، این ماجرا را برای کارهای تبلیغاتی ترویج می کنند.
 
 مسئله کلیدی منطقه ای همچنان اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل است.  تنها راه تحقق صلح فراگیر و طولانی مدت در خاورمیانه، پایان دادن به این اشغالگری از طریق ایجاد یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی است.
 
 ما نیازی نمی بینیم که به کسانی که برای شیطان سازی و قربانی کردن اردن عجله دارند، پاسخ دهیم. این چیز جدیدی نیست.  اردن به فداکاری خود برای آرمان فلسطین به گونه ای ادامه خواهد داد که شما هرگز نمی توانید قدردان آن باشید.
نظرات بینندگان